Kameramerker og forbrukertillit

Ifølge tilbakemeldingen fra 13 av 16 europeiske land, i en paneuropeisk undersøkelse om holdninger blant forbrukere, utført av Reader's Digest, er Canon det kameramerket med høyest tillit hos forbrukere.

Fra pressemeldingen:

Reader's Digest er verdens mestselgende månedlige magasin. Magasinet ba sine lesere i 16 land om å nominere det merket de stolte mest på innen en rekke konsumentkategorier, inkludert kameraer. Deltakerne i undersøkelsen kom fra magasinets kundedatabase bestående av over 4,5 millioner lesere i Europa. 23 000 besvarelser ble i år analysert.

Canon er ett av kun tre merker som ble nominert som 'most trusted?' ettersom Canon scoret høyest i 13 av 16 land. Merkene bedømmes etter fire kriterier: kvalitet på produkt, pris/ytelse, bildekvalitet og forståelse for kundens behov og ønsker.

- Det er en stor prestasjon, 9. år på rad, å bli utnevnt til det
kameramerket forbrukerne har høyest tillit til. I Canon fokuserer vi på å
tilby våre kunder verktøy som inspirerer til kreativitet og nytenkning. Det er svært hyggelig å høre at så mange stoler på at vi leverer produkter av høyeste kvalitet, sier Trond Langeland, direktør for Canon Norge. Forbrukernes tillit er en avgjørende faktor for suksess. Å opprettholde tilliten i en verden som stadig er i endring, er en av de største utfordringene i teknologiske bransjer. At Canon beholder sin posisjon som det kameramerket med høyest tillit er selvfølgelig veldig positivt,
avslutter Langeland.

De 13 landene som kåret Canon til kameramerket de hadde høyest tillit til
var Østerrike, Belgia, Finland, Frankrike, Tyskland, Bulgaria, Nederland,
Polen, Portugal, Russland, Sverige, Sveits og Storbritannia.

Kommentarer